Heissan! Onhan tuosta reissusta jo viikko lähestulkoon, tätäkin postausta on pitänyt useampana päivänä kirjoittaa. Työt ja tää seura, kaikki muut harkkarit pitää minut kiireisenä. Viihdyn tässä porukassa niin hyvin! Miun tulee niin ikävä näitä muita harjoittelijoita kun he kaikki pikkuhiljaa lähtevät.. Mulla on viimepäiviltä kyllä satamiljoonaa kuvaa, saa nähdä kuinka pitkä tästäkin postauksesta tulee.. :D En tiedä kyllä, kirjoittelen ehkä vielä tässä vaiheessa päivistä melko tarkasti, mutta ei kai ketään oikeasti kiinnosta useaan kertaan lukea kuinka joka päivä tiskaan, ruokin koirat, siivoan ja käyn ratsastamassa.. No alkuun perusjuttuja.
Lähdettiin siis lauantai päivänä pienen säädön jälkeen Kaisan kanssa kahdestaan bussilla kohti Budapestia! Perjantaina vielä luultiin, että meidän pitäisi mennä hostelliin yöksi, koska asunnolle oli tulossa asiakkaat pariksi yöksi juuri lauantaina.
 |
| Onnellisena bussipysäkillä lähdössä reissuun! |
 |
| Rinkka messissä!! |
No, eivät ne asiakkaat ikinä menneetkään asunnolle, joten onneksi päästiin sinne! On se vain niin hyvä, kun on Budapestissakin oma tukikohta, minne saa omat tavarat turvaan ja minne aina löytää! Pojat olivat tosiaan tiistaista asti olleet Budapestissa, ja mukana oli Viltsun kaveri Miira, joka tuli myös tiistaina Unkariin. Matkustettiin Ujhartyanista bussilla Nebligetiin ja siitä vielä metrolla kämpille.Kuusi pysäkkiä sinisellä linjalla ja kaksi punaisella. Kotisteissi on joku Blaha utca, sen ainakin muistan, jos en vielä ihan muita pysäkkejä. Luultiin eka, että Eero olisi heittänyt meidät Budapestiin asti, mutta se selvisi vasta päivällä. Onneksi busseja meni kuitenkin useita lauantaina, ja täältä on monta vaihtoehtoa mistä lähteä. Pilisistä ja Dapasista, lähikylistä, pääsee myös junalla.
 |
| Nebliget |
 |
| Metroa oottelemassa |
 |
| Kotikatu <3 |
 |
| Leiri! Ootettiin poikia avaamaan ovea meille |
 |
| Oon hirvee, rölli XDDDDD |
Jokatapauksessa, käytiin kämpälle vain heittämässä tavarat ja jatkettin Vaci utcalle kauppoja kiertelemään. Siellä onkin vaikka mitä vaatekauppoja ja kahviloita, joissa varmasti vierähtäisi monta tuntia. Käytiin Vaci utcalla Starbuckista kahvit ja lähdettiin kiertelemään. Kaisa osteli vaatteita itselleen ja siskolleen tuliaisia, minä ostin vain yhdet korvikset. Olin aika väsynyt matkustamisesta ja muutenkin, ehdin varmasti kesän aikana tuhlata kaikki rahani monta kertaa Budapestissa shoppaillessa.
 |
| Tossa nurkassa on joku skeittibaari, piti ottaa kuva niin osaan mennä tonne sit joskus seuraavalla reissullani! |
 |
| Budapestissä oli just sopivasti palinka festarit! Ei kyllä menty tonne... |
 |
| Ei mee perille, double E |
Shopituksen jälkeen kämpille ja suihkun jälkeen freesimpi olo! Lähdettiin porukalla seisovaan pöytään joen toiselle puolelle. Oltiin siis aiemmin kämpillä käydessä sovittu poikien ja Miiran kanssa, että mennään porukalla illalla Trofea grill nimiseen paikkaan syömään yhdessä. Reitti ravintolaan olikin helppo, muutama ratikan väli kämpiltä.
 |
| Koko porukka! |
 |
| Montakohan lautasta mulla oli... En kyllä kaikkia kuvannut sentään..:D |
 |
| Jälkkärit!! <3 En ees ottanut kaikkia kakkuja mitä oli tarjolla, ei mahtunut lautaselle! Eikä kyllä masuunkaan.. |
 |
| Tytsyyyt, Kaisa ja Miira |
Trofea on ravintola, minne Kati ja Eerokin vie kuulemma mielellään asiakkaita, koska se on aika edullinen ja sieltä löytyy kaikille jotain syömistä. Nojooo se ravintola olikin ihan hullun hieno! 4500 forinttia ja drinks included. No, näitten loppasuitten seurassa tilattiinkin heti kaksi skumppapulloa ja kaksi viinikarahvia pöytään ja vettä ja cokista muutamat pullot. Ainut vain, mulla oli ihan hullu päänsärky illalla! Johtui varmaan kuumasta ja matkustamisesta, en ollut juonutkaan koko päivänä, eikä syöty kun tiedettin että seisovassa pöydässä on vaikka mitä. No,kipu lähti onneksi kahvilla ja särkkäreillä. Syötiin ja juotiin sitten kolmisen tuntia, 12 aikaan lähdettiin ravintolasta, tai no oikeastaan sen jälkeen, oltiin vikat asiakkaat jotka lähti... Yksi tarjoilija iski silmänsä Miiraan ja sovittiinkin sen pojan kanssa treffit johonkin kapakkaan, mutta jostain kumman syystä ei ikinä päästykään sinne asti. Onneksi istuttiin pitkään iltaa yhdessä, ravintolassa joku kolmisen tuntia, koska sitten porukka hajosikin kun lähdettiin. Miiira ja Samppa lähtivät kämpille nukkumaan, me jatkettiin Kaisan ja Viltsun kanssa haahuillen ympäri kaupunkia. Käytiin jossain tosi kalliissa sörözössä Antrassy kadulla ja päädyttiin taas Akvariumiin. :D Lempparipaikka.
 |
| Hieno poseeraus |
No, Viltsu teki taas perinteisen katoamistemppunsa, sanoi menevänsä vessaan, eikä nähty sitä enää sen jälkeen. Oltiin Kaisan kanssa kaksin, mutta törmättiin yhteen poikaan, joka oltiin tavattu viime viikolla Budapestissa. Päädyttiin sitten sen ja sen kavereiden kanssa kiertelemään kaupunkia päämäärättömästi ja lopulta istumaan johonkin skeittibaariin vodkaenergyille. Kaikki tyypit olivat taas tosi mukavia ja sain uusia kamuja vaikka kuinka paljon! Kello olikin aika paljon kun erottiin porukan kanssa, käytiin KAisan kanssa hakemassa kartta jostain hotellista ja kämpille muutaman tunnin unille.
 |
| Aamulla kotimatkalla |
 |
| Kotikatu taas |
 |
| Hmm kukas se parvekkeella nukkuu.........:D |
 |
| Turvapaikka <3 |
Seuraavana päivänä nukuttiinkin aika pitkään, kerrankin kun sai vapaapäivänä! Pojat ja Miira lähtivät Eeron kyydissä takaisin landelle ja jäätiin Kaisan kanssa kahdestaan toiseksi yöksi. Olin jo laittautunut ja käynyt suihkussa kun Kaisa vielä nukkui, kävin sitten taas perinteisesti Starbuckissa skypettämässä ja facebookkailemassa kun odotin kun Kaisa laittautui. Kämpällä ei ole nettiä, eikä minulla täällä ulkomailla ole omaa nettiä kännykässä. Aina pitää etsiä jokin hotellin aula tai ravintola missä on wifi. Kämpältä hain Kaisan ja mentiin metrolla sankareitten aukiolle.
 |
| Jipiiiiiii! |
 |
| Riemukkaana sightseeingille (???Mikä sana) |
Alunperin sinne piti mennä jo päivällä piknikille, mutta koska aamulla väsytti ja lähtö viivästyi, kierreltiin vain puistoa, joka on aukion takana, ja otettiin kuvia. Otettiin kuvia niin pitkään kun kamera oli ehjä... :D Kamerani tippui vahingossa kivilattialle ja menikin sitten rikki.. No, eipä siinä mitään, kierrätyskamerahan se oli alunperinkin! Onneksi on matkavakuutus, kai sieltä jonkin korvauksen saa... :D
 |
| Sankareitten aukio |
 |
| Tähän loppuu mun kameran kuvat Budapestista! |
Puistossa sitten tuli mieleen, kuinka meidän piti mennä myös Gellert vuorelle katsomaan auringon laskua. Joo, äkkiä sinne, vaikka oltiinkin jo myöhässä :D Eikun metroon ja pankkiautomaatin ja kaupan kautta kova yritys mennä vuorille. Kaisa oli siinä vaiheessa jo aika maassa rikottuaan kamerani, ja rahatilannekin oli huono, jäätiinkin lopulta vain Pestin puolelle ja otin sillalta kuvia Tonavasta. Auringonlaskukin oli jo mennyt aikoja sitten.. :D Pikku vastoinkäymisiä, oli meillä kuitenkin hauskaa koko ajan! Ja kerkeäähän tuonne myöhemminkin onneksi! HAha, taidan tuotakin kirjoittaa koko ajan, oon tosi luottavaisena, koska onhan minulla reilu 2kk aikaa täällä Unkarissa.
Oltiin muuten jo edellisellä viikolla katottu, kuinka Frenc Films, suomalainen indie bändi esiintysi Akvariumissa, ja meinattiin mennä keikalle, mutta oltiin sieltäkin myöhässä loppujen lopuksi, entiedä mistä oltiin keksitty, että keikka alkaa joskus 23-00 aikaan. 21 oltiin jossain hotellissa facebookkaamassa ja silloinhan se keikka oli alkanut, me oltiin toisella puolella kaupunkia :D Ei siinä mitään, onhan tuo orkesteri tullut nähtyä jo kolme kertaa aikaisemmin. Mentiin takaisin kämpille mertolla, siinä vaiheessa olin kyllä niin väsynyt, että otinkin jo pienet päikkärit! Mietin, että sama jäädä kämpille nukkumaan.. Kuunneltiin musaa ja sitten ajattelin että hitot, Kaisan vika ilta Budapestissa, vika ilta krebata yhdessä, mistä tästä saa jos jäädään vain kämpälle nukkumaan. No, joskus vasta yhden aikaan päästiin liikenteeseeen, illalla Budapestissa oli hullu myrsky, seurattiin sitä jonkun aikaa parvekkeelta. Koko ajan salamoi, pimellä on hienon näköistä kun koko taivas on täynnä salamoita ja jyrisee. Suomessa ei kyllä ole samanlaisia ukkosia kuin täällä. Jos olisin ollut kämpällä yksin, olisi varmasti pelottanut! Mietittiin milloin uskalletaan lähteä, ettei matkalla heti kastuta, Metrokin menee täällä kiinni kello 23. Ainiin, laitoin hatun päähän ja muutkin kuin Sari tätini on täällä sanoneet että näytän ihan Sara la Fountainilta, paitsi että oon vielä kauniimpi kuin hän :) Ihania. Kierreltiin vähän ja todettiin, että aika moni paikoista oli mennyt jo kiinni. Oltaisi menty vielä Akvariumiin, mietittiin että french filmisin pojat on siellä kuitenkin vielä. Haha nyt kuulostetaa varmaan, kuin oltaisiin jotain epätoivoisia faneja... Akvarium oli tietysti mennyt kiinni myrskyn takia, suurin osa siitä kun on isoa terassia. Kysyttiin akvariumin edessä joltain tytöltä reittiä Instantiin, se ainakin olisi auki. Nähtiin sitten kun French filmisin pojat tulivat Akvariumista pois! Heitin heti Kaisalle, että lähdetään seuraamaan. Hetken jahkailun jälkeen mentiinkin. Törmättiin niitten porukkaan hotellin edessä ja ne olikin tosi mukavia, ehdottivat itse että liittykäähän seuraan ! Mentiin sitten niitten kanssa johonkin tosi laimeaan paikkaan kaljalle ja jutskailtiin jotain, mutta todettin jossain vaiheessa että porukka oli vähän tosikkoimaista meille, eikä kukaan ollut menoissa samalla tavalla kuin me, suunnittelivat vain nukkumaanmenoa.. :D Kun pojat lähtivät nukkumaan hotelliinsa, eikä jatkoja ollut tiedossakaan, mentiin vielä puoli neljän aikaan Instantiin. Jooo, siellä sit oli menoa taas aamuun asti, kämpille nukkumaan ja myöhään nukuttiin taas.

Päivällä taas lähgin yksin kahvilaa etsimään, perus. Törmäsin johonkin poikaan, joka oli briteistä kotoisin. Entiedä oikein mistä meidän keskustelu alkoi, mutta päädyin sen kanssa kahville, ja hän keroi minulle ystävällisesti kaiki nähtävyydet mitä kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa ja hyviä ravintoloita ja kahviloita suositteli. En nyt edes muista tyypin nimeä, mutta hän oli vuosi sitten asunut pari vuotta Budapestissa, joten tiesi kaupungista tosi paljon. Juteltiin parisen tuntia, ja viiden aikaan palasin kämpille hakemaan Kaisaa. Siivottiin kämppä edustuskuntoon. Mentiin sitten syömään juuri sen äijän suosittelemaan ravintolaan. Ihan ok mesta, ei paljo turisteja ja hintatasokin oli ihan asiallinen. Kiva oli päästä kunnon ravintolaan, ei mitään mäkkiä tai KFC:tä.
 |
| Pihviiii ja uuniperunoi<3333 Makso jotain 7-8 euroa |





Käytiin vielä vikaa kertaa Akvariumissa kaljalla ja ostettin mulle puheaikaa unkarilaiseen liittymään, kämpältä kamat ja metrolla bussiasemalle. Tulikin ihan hitonmoinen kiire bussiin, juostiin kuin amazing racessa, rinkka selässä viimeiseen linja-autoon. Myöhästyttiin nimittäin yhestä metrosta niin, että seuraava tuli vasta 10min päästä ja oltiin aika tarkkaan laskettu matkustusaika jo valmiiksi. Onneksi kerettiin, päästiin vielä ilmaiseksi bussilla, koska liput olisi pitänyt ostaa automaatista, eikä enää keretty, eikä kuski osanut selittää meille, että ei voi autossa ottaa enää rahaa. Eero haki meidät Ujhartyanista vielä 12 aikaan. Muut täällä biletti, mutta me vaan oltiin vähän aikaa koneella ja kerrattiin reissun tapahtumia. Kun pääsin sänkyyn, nukahdin taas heti! Olin niin väsynyt! Rankkoja meidän reissut aina... :D Meillä oli niiiiin kivaa!!! Kaisa lähti täältä tiistaina, itkuhan siinä pääsi. Miten voikaan ystävystyä näin hyvin, me ollaan tunnettu vajaa kolme viikkoa ja ikävöin jo nyt. Onneksi mulla oli nyt heti alussa niin hyvä tyyppi perehdyttämässä tähän työhön.! Me kyllä nähdään vielä Suomessa aivan varmasti, oon kutsunu kaikki harkkarit ilosaarirockiin 2014 (:DDDD) ja muitakin reunioneja on suunniteltu.
Ja tulossa on muuten "toivepostaus" täältä tilalta! Kuvasin tiistaina ahkerasti tilaa ja päärakennusta ja mökkejä ja huonettani. Lainasin Kaisan kameraa kun luulin että mulle ei jää kameraa koska se oma hajosi.. Tehtiinkin niin, että sain Kaisan kameran entisen tilalle. Se sopi minulle ihan hyvin, kameramme ovat lähes samanlaiset. Eikä ainakaan tarvinnut täältä alkaa etsiä uutta kameraa. Tiistai menikin taas vähän vahingossa vapaalla, olin jotenkin ihan lähtöfiiliksissä kun Kaisa ja pojat Samuli ja Valtteri, lähtivät Suomeen. Olin kyllä myös hullun väsynyt reissusta. Joo ei kyllä tällä erää irtoa enempää, huikee reissu, huikeeta seuraa, ei oo ikävä Suomeen toistaiseksi :) Kaikki hyvin, toivottavasti teilläkin <3 Terveisin, Sara <3
Hurjaa menoa Budapestissä! Minä kyllä jaksan lukea pitkiä postauksia, joten antaa palaa vaan! Täällä on tuomet kukassa ja tartteis ruveta viljelyhommiin..
VastaaPoistaJee no hyvä, pitää tänään taas kirjotella lisää :) Noniin, pihahommia! Miekin oon menossa kolmeksi tunniksi ratsastamaan ja aurinko paistaa <3
VastaaPoistaHuippu postaus! Harmi se kamera, mut reissussa aina tapahtuu. Eiköhän se tosiaan mee matkavakuutuksen piikkiin.
VastaaPoistaoi miten ihanaaaa! ihanan näköstä siä ja sulla on näistä postauksista päätellen ihan huippuu siä en kohta enää haluu lukee näitä... :D ei vaan vaikuttaa ihan huipulta paikalta ja oot kaunis ja en jaksa oottaa et päästään yhessä seikkailee sinne ;) <3 xoxo gossip girl
VastaaPoistaKiitoksia Reksu ja Vilma :) Täällä on kyllä niiin kivaa, ihanaa ku päästään yhessä shoppaa ja juhlii sit ku tuut riksu <3
VastaaPoistaveera oot niin ihana! ikävä xxxxx
VastaaPoistat. rospertti