maanantai 27. toukokuuta 2013

Kuvia Akác-tanyalta & viime viikon kuulumiset

Heiissan! Nyt on kerrankin kunnolla aikaa kirjoitella, kaikki hommat tuli tehtyä jo yhdeksään mennessä lauantaina! Muut meni taas paikalliseen sörözööhön, mutta minä en jaksanut lähteä mukaan... :D Tällä viikolla on ollut aika rentoa, koska asiakkaita ei ollut kahteen päivään ollenkaan. Keskiviikkona mulla oli aluksi vähän vaikeata, kun Kaisa oli lähtenyt ja en edes herännyt ajoissa herätyskelloon.. Ei ollut ketään samassa huoneessa herättämässä :D En oikein osannut aloittaa mitään töitä, kävin jatkuvasti kyselemässä Katilta mitä tarvitsisi tehdä ja lopulta kirjoitin vain jopa listan töistä, koska kyllähän täällä heti löytyy vaikka mitä tekemistä kun kysyy. Tarkistin mökkejä ja illalla meillä olikin oman porukan kanssa grillibileet :D Koska asiakkaita ei ollut, meidän kokilla oli vapaapäivä. Eli minä tein siis koko porukalle ruuat! Marinoin lihoja, kanaa, ja herkkusieniä, paistoin perunoita, tein salaatit ja katoin pöydät. Pojat huolehtivat onneksi grillaamisesta, mutta aika pitkälti koko ateria oli minun vastuulla ja sain kyllä kiitostakin hienosta ruuasta :) Keskiviikko ilta oli mukava, kaikki olivat niin rentoja koska päivälläkään ei ollut kiireitä :)





NAmiii herkku herkkuuu
Torstaina olin Henkan mukana farmilla koko päivän. Lähdettiin tilalta kymmenen aikaan, olin juuri tullut suihkusta kun Kati tuli sanomaan, että minun pitäisi lähteä farmille. Sain ehkä vartin aikaa valmistautua, en kerennyt hiuksiakaan kuivata,.. :D Ensin mentiin parin tunnin lenkki maastossa Budapestista tulleiden asiakkaitten kanssa. Asiakkaat kävivät vain ratsastamassa ja menivät takaisin Budapestiin. Jonkun verran täällä käy ihmisiä vain päiväselti. Menin taas Vilmalla, se on mun vakkariratsuni. Ratsastuksen jälkeen tulikin toinen kolmen hengen porukka Budapestista suoraan farmille. Henkka meni kahden asiakkaan kanssa pariksi tunniksi maastoon ja minä pidin yhdelle asiakkaalle ratsastustunnin liinassa. Hyvin sujui ratsastuksenopena oleminenkin :D Harjoiteltiin kevennystä ja laukannostoa, onneksi täytyi pitää vain tuollainen "alkeistunti". Pesin sitten farmilla muutamia satulahuopia, kun odottelin porukkaa maastosta. Päästiin lähtemään farmilta kuuden aikaan, tultiin jäätelökioskin kautta. Syötiin, hoidin tiskit ja koirat... Perus. En kohta enää kirjoita tuosta ..:D Illalla sitten olin kuskina tälle lastentarhalle :D Kaikkien oli päästävä autolla käymään paikallisessa sörözössä, torstaina oli Vilpun viimeinen ilta täällä. No, kun päästiin takaisin tilalle, join itsekin vähän punaviiniä ja syötiin mansikoita <3 Ne ei kyllä ole edes yhtä hyviä kuin Suomessa! En muista kirjoitinko jo tästä, mutta mansikat on aika pieniä eikä edes kovin makeita... Jooo, perjantai oli sitten ihan surkea päivä!!! Oli ikävää kun taas lähti yksi kamu täältä.. Nukuin tosi myöhään. Henkka ja Eero olivat Budapestissa ja Kati jossain viinifestarilla, en oikein voinut kysyä keltään, mitä töitä pitäisi tehdä. Yritin auttaa keittiössä, mutta Esti, Anita ja Marika puhuivat vain keskenään unkaria ja tuli ulkopuolinen olo. Siivosin sitten omaa huonettani ja olin koirien kanssa. Melkein tuli koti-ikävä, mietin että olisin voinut lähteä samalla koneella Vilpun kanssa Suomeen. Ärsytti ja oli ihan toimeton olo. Kun Esti ja Anita lähtivät, menin taas keittiöön tyrkyttämään apua ja onneksi Marika on mukava ja juttelee kaikkea kun oltiin sitten kahdestaan. Hän opetti minulle sanoja unkariksi osoittamalla esineitä ja toistamalla unkarinkielistä nimeä kunnes minä toistin saman oikein. Opin ainakin mitä on hevonen, koira, jääkaappi, tulitikut, kello, kellari ja veitsi :D Ei kyllä mitään havaintoa miten ne kirjoitetaan! Autoin Marikaa tekemällä salaattia ja kuorimalla ja pilkkomalla kasviksia, keittämällä riisiä ja muita pikkujuttuja.. MArika lähti kuudelta kotiin ja minun piti laittaa ruuat esille seitsemäksi. Onneksi löytyi kivaa tekemistä lopulta ja oli mukava jutella Marikan kanssa, tai siis viittoa ja piirtää ja kommunikoida molemmat omilla kielillämme, jotain kuitenkin ymmärrettiin :D Illalla muut lähti jonnekkin bileisiin taas mutta minä menin ajoissa nukkumaan (nössö). Lauantaina oli mulla aamupalavuoro joten ihan hyvin sai onneksi nukuttua, vaikka herätys oli aikainen. Aamupalan jälkeen siivosin oman huoneen perusteellisesti ja imuroin yläkertaa. Otettiin myös aasi aitauksesta tänne pihalle syömään nurmea. Se on kyllä maailman söötein eläin! Koirat oli ihan ihmeissään aasista. Yhdeltä mentiin farmille ratsastamaan. Satoi puolet meidän lenkistä, mutta tänään oli ehkä paras ratsastuskerta täällä. Oltiin sellaisessa metsässä missä en aikaisemmin ollut käynyt, eksyttiinkin :D Se oli sellaista satumetsää, isoja tammia ja akasioita, ei mitään istutettuja haapoja rivissä niinkuin mitä aikaisemmin on enemmän näkynyt. Peuroja tuli vastaan paljon. Vilma taas pukitteli, mutta pysyin selässä. Oon aika ylpeä itsestäni kun saan sen kulkemaan hienosti :) Mentiin tosi pitkiä laukkapätkiä ja tosi lujaa. Kolme tuntia ratsastettiin ja loppuajasta aurinkokin paistoi niin, että vaatteet oli ihan kuivat jo kun palattiin takaisin. Ilta on nyt ollut vapaa, Henkka hoiti tiskit ja koirat. Huomenna tänne tulee uusi harjoittelija, matkailualan opiskelija hänkin! Ootan jo innolla, toivottavasti hyvä tyyppi :) Tai no, kaikkihan me täällä ollaan hyviä tyyppejä! <3 Jeoo, olipa avautuminen, nyt niitä kuvia!


Näkymiä mun huoneeni kattoikkunasta. Vastapäätä on 4 mökkiä, ja oikealla hevoasaitaus

Vasemmalla näkyy saunarakennus
Meidän huone sotkuisena ja vielä kun Kaisa oli täällä, pakkaamassa jo tosin


Mun puoli huoneesta, kivasti vaatteet eksyny lattialle tuosta kaapista..
Yläkerrasta, Jenni on just maalaamassa kattoa, siksi taustalla näkyy noita telineitä.. :D
Pojat pelaamassa biljardia! Mun huoneen ovi on tää ensimmäinen oikealla, vähän näkyy




Alakerran ruokasalista. Kati ja Kaisa hoitaa tärkeinä jotain paperihommia! Takana näkyy Katin toimisto

Keittiöstä vähän kuvaa, Marika töissä
Ulkoeteisessä on vielä yksi pitkä pöytä, syön tässä yleensä aamupalaa jos ulkona on liian kylmä


Alakerran ulkoeteisestä
Kauimmaisena Iso talo, Katin ja Eeron kämppä ja hirsimökki

Koirien häkit on Katin ja Eeron kämpän ja hirsimökin välissä


Tärkeitä menopelejä, en kyllä tiedä onko tuo traktori edes käytössä :D
Tilli ja mun varjo haha
Roopella on vain kolme jalkaa, mutta hän on tosi reipas, eikä jalan puttuminen paljoa menoa haittaa
Bella
Putin, hän on vähän surkea häkissään, kun muut saavat juosta vapaudessa. Suunnittelin kyllä, että alan käymään Putinin kanssa lenkkeilemässä!

Mökit, jotka näkyy miun huoneen ikkunastakin
Sauna <3













Savisauna, savusauna ja iso palju, siinä on aika kylmää vettä vielä.



Savisauna

Palju, savusauna ja savisauna. Enkä vieläkään ole testannut näistä mitään!





Kota paljun vieressä, kivasti jäänyt jokin pyyhekin tuohon roikkumaan...?



Unkarin ja Suomen liput liehumassa



Päärakennus ja miun huoneen ikkuna auki katolla


Syön yleensä ulkona tuossa pöydässä jos on lämmin






Grillikatos



Kellari....:D


Muutama mönkijä!

Putin taas

Päärakennuksen takapiha, ei kovin siistiä..:D Pyykitkin narulla







MAAILMAN SURKEIN PESUKONE! Viimeksi pesin samat pyykit kaksi kertaa, toisella kerralla tuli puhdasta kun laitoin tarpeeksi tahranpoistoainetta mukaan..


Vähän on täysi roskis...

Ihania unikoita! Niitä kasvaa täällä jokapaikassa 



JEEEE, parempi kuvia on luvassa! Nää oli vähän hätäsesti räpsittyjä, kun luulin, että mulla ei olisi kameraa vähään aikaan käytössä.. :D Toivottavasti sai jotain käsitystä tästä paikasta kuitenkin! Mulla on taas vaikka kuinka paljon kerrottavaa seuraavaan postaukseen ja lisää kuviakin! Eipä muuta tällä kertaa <3

3 kommenttia:

  1. Oletpa sinä saanut laittaa isolle porukalle ruokaa ja ihan hienon näköistä vieläpä! Totean jälleen kerran, että oletpa ihan landella! Nämä postauksesi ovat tosi mukavia luettavia, kiitos kun jaksat kirjoittaa!

    VastaaPoista
  2. Näyttääpä siellä kivalta :)

    VastaaPoista
  3. Näyttääpä siellä kivalta :)

    VastaaPoista