keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Kuulumisia parilta päivältä

Heeeei! Pitää vielä kirjottaa, vaikka en kyllä yhtään jaksaisi enää valvoa! Tänään oon ollu töissä kahdeksasta tänne puoli yhteen asti... :D No, mulla on kyllä koko ajan vähän hommia, aina voi auttaa jossain. Eilisestä päivästä piti vielä kirjoitella.

Eilenkin oli pitkä päivä, heräsin puoli kahdeksalta aamupalalla ja sen jälkeen lähdettiin ratsastamaan. Ratsastavia asiakkaita oli vain yksi, joten mentiin farmilla reilu tunti kentällä, ei ollenkaan maastossa. Aloitin kouluttaa yhtä varsaa, Villámia. Tallilla on kaksi Villám-nimistä heppaa, tätä varsaa kutsutaan Vilmaksi. Vilma on aloittanut työt viime keväänä, asiakkaatkin ovat menneet sillä maastossa. Se on pitänyt kuitenkin nyt aika pitkän talviloman ja koska se on vielä varsa ja vasta opettelee tavoille niin minä saan nyt vähän kouluttaa sitä. Vilmalla on tapana pukittaa ja heittää ratsastaja laukassa selästä ensimmäisellä kerralla. Joo, niinhän minullekin kävi.. Ratsastin sitä ravissa ensin pitkään niin, että se kuunteli ja oli avuilla. Nostin luottavaisena laukan ja seuraavaksi tajusinkin olevani maassa. Vilma pukitteli eritavalla kuin Pici, silloin pysyin selässä ihan helposti, vaikka Pici olikin koko ajan kahdella jalalla... Eipä tuo tippuminen onneksi sattunut, mutta tänään huomasin että minulla on mustelma leuassa ja toinen käsi on aika kipeä. No mutta, eikun takaisin selkään ja vielä enemmän töitä ravissa ja toiseen suuntaan laukan nosto, onnistui täydellisesti! Jäi kyllä hyvä fiilis kun onnistuin kuitenkin. Ehkä oli ihan hyvä tippua, niin olin tarkkaavaisempana lopputunnin ajan. Tänään puhuttiin Henkan kanssa, että huomenna menen kyllä Vilmalla jo maastoonkin, ratsastavia asiakkaita ei huomenna ole, joten sama se vaikka tippuisin sielläkin... :D

Ratsastuksen jälkeen ajettiin vielä vähän aasilla. Aasin nimi on Ilona. Se on kyllä piskuinen eläin :D Niin söötti ja vähän raasu, koska on niin pienikokoinen. Ja kärrit, mitä se joutui vetämään olivat kyllä ihan liian isot sellaiselle reppanalle. Ennen täällä on ollut isompi aasi, ja sen vanhat valjaatkin ovat liian isot Ilonalle.. Tsempattiin sitä kyllä hyvin ja työnsin kärrejä ylämäessä koska säälitti se pikkuinen!

Tässä kuvassa siis Henkka, harjaamassa aasia kuntoon



Levente, Ilona ja Henkka



Pojat tuli kiireellä ihmettelemään ohi kulkevaa aasia

Aasi nöyrästi töissä
Taustalla näkyy vähän farmia, tuossa rakennuksessa säilytetään traktoria ja vaunuja ja muuta tärkeätä :D

Pari päivää on ollut melko kylmää ja sateista. Ihan kuin Suomen kesäsää :D Oon ollut pitkissä housuissa ja tuulitakissa... Näissäkin kuvissa on ihan harmaata!

Ratsastuksen jälkeen mentiin Kaisan kanssa auttamaan muita saunalla. Hiottiin puisia penkkejä joihin tuli uudet petsit. Ei ihan oman alan hommia, mutta kivaa vaihtelua. Saatiin kyllä kiitosta hyvin tehdystä työstä. Tarkistettiin mökkejä, autettiin tiskeissä, ruokittiin koirat ja pestiin omia pyykkejä, perussettii. Vierähti silti kyllä aika myöhään, lopetettiin työt joskus 9-10 välillä. Juotiin kakkukahvit, koska oli Elisan ja Janikan viimeinen ilta täällä. Meillä oli vaikka mitä herkkuja, harmi kun niistä ei ole kuvia..:D Illalla käytiin vielä yksillä sörözössä, eli paikallisessa baarissa. Rankka päivä oli kyllä, 11 tuntia liikenteessä! Parempi tottua, koska työmäärä kasvaa puolella kun Kaisa viikonpäästä lähtee, ja pikkuhiljaa kaikki muutkin..

Tänään päivä alkoi vähän yllättävällä tavalla. Meillä on tosiaan täällä latvialainen vihtomisen maailman mestari (??) pitämässä sauna/vihtomisseminaareja unkarilaisille asiakkaille koko viikon. Minua sitten pyydettiin malliksi ihon suolakuorintaan ja vihdotukseen, en tosiaan tiedä miten tuo sana pitäisi kirjoittaa, mutta ehkä tuosta ymmärtää. :D Siellä bikinit päällä pötköttelin hierontapöydällä, kun tämä sauna asiantuntija piti luentoa ja näytti miten kuoritaan iho ja teki hieronnan. Sen jälkeen sain yksikseni saunoa vähän aikaa ja sitten oli kaikkien edessä vihdottavana siinä samalla hierontatuolilla. Ihan huvittava tilanne :D Aluksi kyllä jännitti ja mietin, että en varmasti kehtaa mennä ison porukan eteen bikineissä. Se oli kuitenkin tosi rauhoittavaa ja rentoutti, koska meinasin nukahtaa. Vähän korkealentoista kuitenkin minulle.. En oikein ymmärrä miten vihtomisesta riittää kerrottavaa viikoksi :D Sain vielä saunoa vihdotuksen jälkeen ja olinkin saunassa varmaan yli tunnin.. Täällä on hyvä ja iso puusauna jossa kyllä viihtyy. Rentoutumisen jälkeen kirjoitettiin Kaisan kanssa vihdoin yksi markkinointikirje loppuun, sitä on yritetty aloittaa jo viikon ja tänään se tuli valmiiksi! Tarkistettiin mökkejä, ruokittiin koirat, autettiin tiskiessä ja mitä näitä nyt on. Lisähommia tuli vielä kun siivottiin vessat, vaikka oli Vilpun vuoro. Se kävi meidän puolesta sitten kaupassa ja toi meille karkkia palkaksi :D Ihan hyvä diili. Muuten täällä tulee herkuteltua aika paljon. Ihan turha luulo taisi olla se, että laihdun täällä hurjasti, fyysisessä työssä. Koko ajan ollaan herkuttelemassa.. Illallisen jälkeen on aina jälkiruokaa ja sitä ei kyllä voi ikinä jättää väliin! Ja jääkaapista tulee napsittua aina suklaata. :D Tänään meni ruokien ja tiskien kanssa aika myöhään, koska lentokentältä tuli asiakkaita vielä puolen kahdentoista aikaan. Kevyt työpäivä 8-00.... Pojat on Budapestissä, ollaan oltu tänään vähän katkeria kun me ei päästy vielä. Sunnuntaiksi ollaan suunniteltu tyttöporukan reissua Budapestiin. Mennään huomenna kuitenkin Tescoon, se on joku kauppakeskus tuolla Dapasissa, joku 15km Uljengyelistä.

Nyt on pakko nukkua, huomenna alkaa taas kasilta työt! Vaikka kuulostaa, että täällä on paljon tekemistä ja koko ajan töitä, niin meillä on tosi kivaa ja nauretaan koko ajan :D Onneksi on ihana työporukka, tiedän jo että näitä tyyppejä tulee hullu ikävä!!

2 kommenttia:

  1. Kiitos Veera ihanasta jutusta! Minä hymyilin koko ajan lukiessani ja silmissäni näen sinut siellä onnellisena työskentelemässä! Ja hieman huolestunut äiti: ole varovainen pukittelevien heppojen kanssa!

    VastaaPoista
  2. Ihana tuo yksi hevoskuva! Kaikki rivissä siinä :)

    VastaaPoista